وزش باد شدید زابلی ها را خانه نشین کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، محمود دیانتی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از امروز بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

وزش باد تا جمعه ادامه خواهد یافت

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه تا جمعه در شمال استان ادامه دارد .

دیانتی اضافه کرد: وزش این بادها علاوه بر کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری شود و در تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل احتیاط شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قایق های تفریحی و صیادی تالاب هامون نیز تا جمعه در فعالیت های آبی خود احتیاط کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟