پلمب 2 واحد صنفی متخلف در شهرری

به گزارش رکنا، رییس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در هفته اخیر تعداد چهار واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد.

لطف الله ستاره روز دوشنبه  اظهار داشت: بازرسان این اداره طی بازرسی های روزانه از واحدهای صنفی در هفته گذشته یکهزار و ۵۹۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار دادند که ۱۲ پرونده تشکیل شد.

پلمب واحدهای متخلف صنفی در تهران

وی اضافه کرد: بازرسی‌ها توسط تیم مشترک اداره صمت تعزیرات اصناف وسایر دستگاه ها در دو شیفت صبح و عصر انجام می شود که اغلب تخلفات واحدهای صنفی مربوط به گران فروشی، کم فروشی، تقلب، خسارت وارده به شاکی و عدم رعایت دستورالعمل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بوده که حدود ۶۹ میلیون ریال ارزش پرونده ها درنظر گرفته شده است.

ستاره خاطرنشان کرد: این میزان بازرسی‌ها از تمامی اصناف فعال در شهرستان ری شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، رستوران‌ها، اصناف خدماتی و کارخانه‌های تولیدی انجام شده است.

رییس اتاق اصناف شهرستان ری بیان کرد: در راستای ساماندهی اصناف شهرستان ری ۸۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه طی یک هفته گذشته ساماندهی شدند.

این مسئول از نظارت بازرسان اصناف خبر داد و تاکید کرد: بازرسان این اداره بر قیمت‌گذاری اصناف نظارت می کنند و تمام واحدهای صنفی باید برچسب قیمت داشته باشند، فاکتور خرید کالا را در دسترس بازرسان اتاق اصناف قرار دهند تا بازرس بتواند نرخی که روی کالا برچسب خورده است با فاکتور خرید مقایسه کنند، هر یک از اصنافی که قانون را رعایت نکنند با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ستاره یادآور شد: اداره اصناف جهت مبارزه با قاچاق کالا بهداشتی و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به انبارها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟