46 آتش نشان اهوازی به کرونا مبتلا شدند

به گزارش رکنا، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: تا این لحظه یک نفر از نیروهای آتش‌نشانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد و ۴۶ نفر از نیروها به این ویروس مبتلا شده‌اند که در حال بهبود هستند.

ابراهیم قنبری، سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز ظهر امروز  اظهار کرد: سازمان ایمنی آتش‌نشانی از تاریخ هشتم اسفند ۹۸، با دستور شهردار شروع به ضدعفونی کردن اماکن شهر کرد که در این مدت نیروهای آتش‌نشانی درگیر انجام وظیفه اطفا حریق، امداد‌و‌نجات و ضدعفونی کردن معابر هستند.

آتش نشانان اهوازی کرونایی شدند

وی عنوان کرد: تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در سطح شهر استفاده کرده‌ایم، که در این زمان از تعداد ۲۲۰ نیرو و ۲۳ خودرو به طور همزمان برای به انجام رساندن اطفا حریق، امدادونجات و ضدعفونی کردن معابر استفاده کردیم.

سرپرست آتش نشانی اهواز با اشاره به ابتلای ۴۶ نفر از نیروهای آتش نشانی بیان کرد: در این مدت یک نفر از نیروهای ما به ویروس کرونا مبتلا و جان خود را از دست داد اما بقیه مبتلایان در حال بهبودی و ترخیص از بیمارستان هستند.

وی اظهار کرد: از جمله علت‌های این آمار بالا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اکثر مناطقی که نیروهای آتش‌نشانی برای ضدعفونی کردن معابر می‌رفتند، مناطق شلوغ و پرتردد بود که میزان آلودگی بالایی داشتند و در حوادث و اتفاقاتی که در سطح شهر اتفاق می‌افتاد و نیروهای ما برای کمک‌رسانی حاضر می‌شدند، جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از مردم در آن منطقه جمع می‌شدند.

قنبری گفت: نیروهای آتش نشانی از وسایل مشترک در ایستگاه‌های ما استفاده می‌کنند که این موضوع هم می‌تواند یکی دیگر از علل افزایش آمار مبتلایان باشد اما نکته مهم این است که مردم به هیچ عنوان برای جلوگیری از انتقال ویروس همکاری نمی‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟