فروش پوشاک آنلاین ترفندی برای کلاهبرداری / پلیس کرمان فاش کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت:در پی شکایت خانمی به اداره پلیس و اعلام اینکه مدتی پیش در فضای مجازی با شخصی که اقدام به فروش پوشاک می کرده است آشنا شده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: طبق اظهارات شاکیه، وی چندی پیش با مشاهده تبلیغی در زمینه فروش آنلاین پوشاک اقدام به سفارش پوشاک کرده است سپس جهت خرید لباس مورد نظر با صاحب آگهی تماس گرفته و مبلغ 37 میلیون ریال به حساب فروشنده واریز می کند ولی پس از واریز، هیچ کالایی را دریافت نکرده است.

کلاهبرداری اینترنتی 37 میلیون ریالی در قالب فروش پوشاک

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان فتا، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد؛ در نهایت متهم در بازجویی های به عمل آمده به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد.

وی در خصوص خریدهای اینترنتی به هموطنان توصیه کرد: از سایت ها و فروشگاه های مجاز اقدام به خرید کنند زیرا افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد هم وطنان اقدام به تبلیغ و فروش کالاهای مختلف در فضای مجازی می کنند که خسارت های مالی بسیاری در پی دارد.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به افزایش پرونده های متشکله در این زمینه و با تحقیقات گسترده پلیس فتا تاکنون عاملان همه پروندههای متشکله در این زمینه دستگیر شده اند ، لذا خواهان آن هستیم که هموطنان توصیه های پلیسی را جدی گرفته تا در دام چنین افرادی قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟