100 مورد آتش سوزی عمدی در باغ های خلخال

به گزارش رکنا، سید حسن موسوی رییس ایستگاه آتش‌نشانی خلخال روز پنجشنبه گفت: این آتش‌سوزی بویژه از زمان باردهی پنبه‌ای درختان تنومند چنار در باغ‌های مرکز و حاشیه شهر افزایش یافته و تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی با تلاش و حضور به موقع آتش‌نشانان در محل وقوع حادثه مهار شده است.

او با بیان اینکه همه موارد آتش‌سوزی باغ‌های خلخال عمدی و توسط افراد ناشناس صورت می‌گیرد، اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد آتش‌سوزی عمدی در باغ ‌های خلخال که توسط نگهبان پارک جنگلی ائللرباغی شناسایی شده بود توسط ماموران انتظامی دستگیر شده است.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت سنگین مالی به باغداران در جریان آتش سوزی‌های چند روز گذشته خلخال گفت: متاسفانه عامل آتش‌سوزی باغ‌ها تنها یک نفر نبوده و با دستگیری این فرد موارد آتش‌سوزی در باغ‌ها متوقف نشده است.

وقوع بیش از ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی عمدی در باغ‌های خلخال

رییس ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال گفت: با توجه به سرعت انتقال شعله‌های آتش از طریق بار درختان چنار خسارت مالی وارده قابل توجه بوده و علاوه بر سوختن علوفه ،درختان، پایه‌های حفاظ سیم خاردار و فنس باغ‌های میوه و چنار بخشی از امکانات و تجهیزات باغداران طعمه حریق شده و از بین رفته است .

سرهنگ سید هادی موسوی فرمانده انتظامی خلخال نیز از دستگیری یکی از عوامل آتش‌سوزی در باغ‌های خلخال خبر داد و گفت: چند عامل دیگر توسط پلیس این شهرستان شناسایی و هم اکنون تحت پیگرد هستند.

وی افزود: برای پیشگیری از تداوم آتش‌سوزی‌ باغ‌های منطقه، گشتها و حضور ماموران پلیس در باغ‌های خلخال افزایش یافته است.

در این حال باغداران خلخال خواستار توجه و شدت عمل نیروی انتظامی و محاکم قضایی شهرستان در شناسایی و برخورد جدی با عوامل آتش‌سوزی در باغ‌های این شهرستان شده‌اند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟