مرگ جنجالی آسیه پناهی و واکنش رییسی + فیلم
حجم ویدیو: 4.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

به گزارش رکنا،حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گزارشی به رئیس دستگاه قضا درباره بررسی‌های این سازمان در زمینه تخریب آلونک آسیه پناهی زن کرمانشاهی، گفت:« ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای این که مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند که با همین عنوان، تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و قرار برای آن‌ها صادر شده است».


حجت الاسلام درویشیان در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به این که « مجوز یک مقام قضایی در این باره صرفا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده و برای تخریب نبوده که این موضوع هم یکی از موارد اتهامات است.» افزود:«در این که زمین اوقافی بوده و تصرف شده و کاربری آن فضای سبز است و ساخت و ساز در آن از هر جهت غیرمجاز بوده، تردیدی وجود ندارد ولی برخورد ماموران شهرداری با این خانم و تعدادی از بستگانش که در محل حاضر بودند، غیرقابل قبول است وبه بازرسی استان کرمانشاه دستور داده شده تا موارد مشابه از سوی شهرداری را پیگیری کند.»

مرگ تلخ آسیه پناهی زن کرمانشاهی / خانه ای که روی سر آسیه آوار شد

آیت ا... رئیسی ،رئیس قوه قضاییه نیز در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور اظهار کرد: بی‌توجهی به اولویت‌ها در اجرای قانون نتیجه‌اش می‌شود تخریب آلونک‌ها به‌جای برخورد با کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوای کشور. اگر با دانه‌درشت‌ها برخورد شود جرایم جزئی هم جمع می‌شود کما این که اگر با قاچاق کانتینری برخورد شود قاچاق خرد هم جمع می‌شود. رئیس دستگاه قضا با بیان این که شاخص‌های اصلی در تحقق جامعه مطلوب در مکتب امام عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق است افزود: بی‌عدالتی در توزیع امکانات و ظرفیت‌های کشور، کم‌توجهی به معیشت و اقتصاد مردم و دوری از اخلاق و معنویت زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی مثل حادثه گیلان است.

رئیسی ادامه داد: بهترین شاخص در اجرای عدالت، عمل به قانون است. هیچ‌کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه قانون‌گریزی بدهد. اجرای قانون باید بدون تبعیض و با اولویت‌سنجی انجام شود. اگر اولویت‌سنجی درست نباشد نتیجه‌اش می‌شود برخورد با کولبری به‌جای برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟