سازنده موسیقی فیلم‌های کلینت ایستوود درگذشت + عکس

به گزارش رکنا ، لنی نیهاوس که در مسیر حرفه‌ای ۶۰ ساله خود در عرصه موسیقی از همراهی کردن استن کنتون هنرمند جاز و پاپ آمریکایی به آهنگسازی فیلم‌های کلینت ایستوود رسید، در ۹۰ سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت.

نیهاوس آهنگساز بیش از ۲۰ فیلم ایستوود بود. ازجمله آثار سینمایی او می‌توان به موسیقی متن اوریجینال فیلم وسترن «نابخشوده» اشاره کرد که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده بود. او همچنین سازنده موسیقی متن فیلم بیوگرافیکی «پرنده» درباره چارلی پارکر و فیلم درام «پل‌های مدیسون کانتی» بود.

وی با گروه خودش شش آلبوم ضبط کرد که در دهه پنجاه میلادی از موسیقی جز مدرن بهره می‌برد. در اواخر آن دهه او با جری فیلدینگ آهنگساز فیلم و تلویزیون آشنا شد و با او شروع به کار کرد که از جمله آثارش می‌توان به موسیقی سریال‌های تلویزیونی از جمله «قهرمانان هوگان» و «مک‌میلان و همسر» اشاره کرد.

نیهاوس همچنین آهنگساز چند پروژه تلویزیونی از جمله «ونسا در باغ» ایستوود برای «داستان‌های فوق‌العاده» ساخته استیون اسپیلبرگ، مینی سریال دو قسمتی «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۶ و «ماه کومانچی» بود. او برای فیلم جز «زندگی لوکس» سال ۱۹۹۴ برنده جایزه امی شد و در سال ۲۰۰۸ هم برای یکی از آخرین پروژه‌هایش یعنی «برای یک روز دیگر» نامزد دریافت این جایزه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟