هشدار پلیس به دانش آموزان /  فریب خرید سوالات امتحانی را نخورید

به گزارش رکنا ، سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین، فرصتی برای مجرمان سایبری فراهم ‌آمده است تا به کلاهبرداری اینترنتی بپردازند.

وی افزود: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی وطراحی سایت های مربوطه، اقدام به دست‌کاری سؤالات و پاسخنامه سال‌های قبل کرده و آن‌ها را در قالب نمونه سؤال یا سؤالات لو رفته امتحانات به فروش می‌رسانند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در این شیوه از کلاهبرداری اینترنتی، مجرمان بعد از پرداخت وجه دیگر پاسخگوی کاربران نبوده و پس از دستکاری سوالات طی ترفندهای مجرمانه، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در نهایت با دسترسی به اطلاعات کارت ‌بانکی متقاضیان از حساب آنان برداشت غیر مجاز انجام می دهند.

این مقام مسئول به والدین، دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه فریب آگهی‌ها و تبلیغات با مضمون سؤالات و پاسخنامه‌های امتحانی را نخورند در صورت بروز مشکل آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟