گروگانگیری مردان مسلح در زهک بی نتیجه ماند / آنها چه هدفی داشتند؟

به گزارش رکنا ، مردان مسلح با گروگان گرفتن مرد جوانی قصد اخاذی از خانواده‌اش را داشتند اما این باجگیری مسلحانه فقط 3ساعت طول کشید و با دستگیری یکی از آدم‌ربایان، جوان ربوده شده نجات پیدا کرد.

4 سرنشین پژو به زور جوان را سوار کردند

ظهر روز یکشنبه مرد 30ساله‌ای به‌صورت پیاده از خیابان امام‌خمینی شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان می‌گذشت که ناگهان یک پژو405 کنار او توقف کرد و 4سرنشین آن به زور وی را سوار خودروی‌شان کرده و فرار کردند. این آدم‌ربایی خیلی سریع اتفاق افتاد و پیش از آنکه شاهدان بتوانند واکنشی از خود نشان دهند از آنجا دور شدند.

با حضور مأموران پلیس در محل حادثه تحقیقات در این خصوص آغاز شد. هنوز معلوم نبود آدم‌ربایان چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای دست به این آدم‌ربایی زده‌اند.

اختلافات مالی با خانواده جوان دلیل گروگانگیری بود

با وجود این ساعتی بعد مأموران به اطلاعاتی درباره یکی از آدم‌ربایان دست یافتند و در شرایطی که یک ساعت از آدم‌ربایی می‌گذشت توانستند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند اما هنوز از سرنوشت گروگان و 3آدم‌ربای دیگر اطلاعاتی وجود نداشت. وقتی متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفت معلوم شد انگیزه آدم‌ربایان از ربودن مرد 30ساله اختلافات مالی است. او محل اسارت مرد جوان را هم به پلیس اعلام کرد اما پیش از آنکه عملیات رهایی گروگان آغاز شود گروگانگیران مرد جوان را رها کردند.

سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی زهک با بررسی اظهارات شاهدان عینی محل حادثه و سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و یکی از گروگانگیران را شناسایی و در کمتر از یک ساعت در یکی از روستاهای حاشیه شهر زهک دستگیر کردند.

وی ادامه داد: دیگر اعضای این باند که خود را در یک قدمی قانون گرفتار می‌دیدند گروگان را در کمتر از ۳ساعت در یکی از روستاهای همان محدوده رها کردند. در بازجویی‌های اولیه از متهم دستگیر شده این پرونده مشخص شد که انگیزه آنها از این گروگانگیری اختلافات مالی بوده است.

به‌گفته جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تلاش‌ها برای دستگیری متهمان دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟