دستگیری 18 شکارچی در اصفهان

به گزارش رکنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز سه‌شنبه گفت: از متخلفان دستگیر شده در مناطق حفاظت شده این استان یک قبضه سلاح غیرمجاز ، ۳ قبضه سلاح مجاز ، یک قبضه سلاح جنگی ،۱۷عدد فشنگ ساچمه ، چهار تیر فشنگ گلوله‌ای، ۲دستگاه دوربین چمشی، تور ماهیگیری، چاقو و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

18 شکارچی غیرمجاز در استان اصفهان دستگیر شدند

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: در این مدت همچنین به ۲۳ مورد صید غیر مجاز آبزیان ، ۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و ۲ مورد بوته کنی در خوانساررسیدگی و برخورد قانونی شد.

وی تعداد شروع به شکار متخلفان شکار و صید شناسایی شده را ۳ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت لاشه یک راس آهو و ۲ راس کل نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تعداد تخلف شکار و صید را در یک ماه گذشته هشت مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲۱۳ اخطاریه‌های زیست محیطی توسط یگان حفاظت محیط زیست صادر شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟