به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه " سید شمس الدین میرزکی " در توضیح این خبر گفت: در اواخر آذرماه سال گذشته یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و از سرقت محتویات (لپ تاپ و هارد اکسترنال) از داخل صندوق عقب خودروی ال نوداش به ماموران کلانتری 109 بهارستان اعلام شکایت کرد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت داخل خودرو تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره بیستم به کارآگاهان گفت، من خودروی ال نود ام را در خیابان صفی علیشاه پارک کردم و پس از مراجعه متوجه سرقت محتویات صندوق عقب خودروام شدم. سارق یا سارقان اموال از قبیل لپ تاپ و هارد اکسترنال را سرقت کرده اند.

وی ابراز داشت: کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات، راهی محل سرقت شدند که در بررسی های میدانی مشخص شد 2 سارق با یک دستگاه خودروی پراید محتویات صندوق عقب خودروی شاکی را سرقت کرده اند.

این مقام پلیسی افزود: با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان در گام بعدی با انجام اقدامات پلیسی هویت مالک خودروی سارقان را به نام سیامک شناسایی کردند و سیامک پس از دعوت به پلیس آگاهی اعلام کرد، خودرو را به یکی از دوستانش به نام شاهرخ 45 ساله تحویل داده است و اطلاعی از سرقت ندارد.

میرزکی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با بررسی سوابق شاهرخ دریافتند وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو در سال های اخیر می باشد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری شاهرخ و سایر اعضای باند صادر شد که کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی را در محدوده تهرانپارس شناسایی و موفق شند در پانزدهم اردیبهشت ماه طی یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و به ادارن بیستم منتقل کردند.

این مقام انتظامی توضیح داد: شاهرخ در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد ولی در ادامه تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، سرقت ها را به اتفاق همدست دیگرش به نام مقصود انجام داده است. با پرسه زنی در ساعات طول روز در سطح شهر با انتخاب خودروهای ایرانی محتویات صندوق عقب خودروها را سرقت و سپس اموال را به شخصی به نام رامین می فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می کردند.

وی بیان کرد: کارآگاهان بدنبال اظهارات سارق جوان با بررسی های بیشتر متوجه شدند همدستش به اتهام سرقت داخل خودرو توسط پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده است که بلافاصله وی از زندان تحویل و در تحقیقات صورت گرفته به سرقت اعتراف کرد.

میرزکی تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه خریدار اموال مسروقه را در محدوده خیابان شریعتی شناسایی کردند و موفق شدند مالخر اموال سرقتی را در بیست و پنجم اردیبهشت ماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از آن مکان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل 30 دستگاه پخش، آمپلی فایر و باند کشف و به اداره بیستم انتقال دادند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: سارقان به 150 فقره سرقت داخل خودرو به شیوه صندوق زنی به ارزش تقریبی4 میلیارد ریال اعتراف و تا کنون 30 مال باخته شناسایی شده اند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 570553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟