حمله ملخ‌های بومی به مزارع کرج

به گزارش رکنا، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج،گفت: با توجه به میزان بارندگی‌های ابتدای سال تا به امروز وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع موجب ظهور زودهنگام برخی آفات شده است از این رو رسیدگی به مشکلات کشاورزان و مزارع در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه بازدیدهای متعددی از مزارع شهرستان کرج شده است، افزود: پایش‌های مستمر موجب شدند کانون‌های آلوده و مراکز انتشار ملخ‌های بومی بی بال در روستاهای نوجان و دروان شناسایی شوند.

صارمی با تأکید بر لزوم تراکم گیری آفت یاد شده، ادامه داد: طبق دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز مقرر شد طی اقدامی مشترک از ادارت مذکور برای کنترل ملخ بومی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج صورت گرفت.

صارمی در این خصوص افزود: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شده که پوره ملخ سن 3 و 4 با تراکم 7 الی 12 عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات می‌باشند که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح 6 هکتار در حاشیه باغات و روستاها و همچنین با حفر کانال آب و روغن و استفاده از تله‌های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقدام به مبارزه با این آفت شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج طی این عملیات مبارزه با آفت 24 لیتر سم فنیتروتیون به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستاهای دروان و نوجان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟