هشدار پلیس فتا /  کلاهبرداران به بهانه فطریه حسابتان را خالی نکنند

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه بیان کرد: به دنبال شیوع کرونا و تاکید مسوولان بهداشتی برای استفاده از عابر بانک در پرداخت ها به جای تبادل پول نقد، استفاده از بستر فضای مجازی برای خریدها و انتقال پول افزایش یافت.

وی اضافه کرد: به طور حتم بسیاری از شهروندان و روزه داران در راستای اجرای نکات بهداشتی، برای پرداخت زکات فطریه نیز از فضای مجازی استفاده کرده تا گرفتار ویروس کرونا نشوند.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: کلاهبرداران اینترنتی نیز با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه مبارک رمضان و پرداخت زکات فطریه ، اقدام به پهن کردن دام خود برای خالی کردن جیب شهروندان کردند.

کلاهبرداری با بهانه فطریه

سرهنگ سرخوش نهاد توضیح داد: این افراد به بهانه دریافت زکات فطریه اقدام به ارائه شماره حساب های شخصی و جعلی کرده یا افراد را به صفحه های فیشینگ برای پرداخت زکات فطریه هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از وارد کردن مشخصات کارت بانکی در صفحه جعلی با هدف پرداخت زکات فطره، این مشخصات در اختیار فرد کلاهبردار قرار گرفته و وی اقدام به سرقت اینترنتی از حساب کاربران فضای مجازی می‌کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان بیان کرد: همچنین طرح همدلی و مواسات به منظور کمک به افراد آسیب دیده از کرونا نیز بهانه ای برای جمع آوری کمک های مردمی از سوی افراد سودجو شده و از این طریق هم اقدام به سرقت های اینترنتی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه شهروندان نباید به شماره حسابهای اعلامی در شبکه های اجتماعی، یا با ارسال پیامک و تماس تلفنی توجهی کنند گفت: تنها شماره حساب های اعلام شده در رسانه های معتبر کشور قابل اطمینان و اعتماد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟