هشدار  برای تعطیلات عید فطر

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار "کیوان ظهیری " با اشاره به فرار رسیدن ماه شوال و عید سعید فطر، و تبریک به روزه داران گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عباداتشان، گفت: تعدادی افراد تحت پوش مامور کمیته امداد و موسسه های خیرات به شهروندان مراجعه و خواستار واریزی وجوه فطریه به شماره حساب اعلامی از سوی آنان می کنند؛ شهروندان نسبت به پرداخت وجوهات شرعی فطریه و کفاره بایستی برخی نکات را مدنظر خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان ها و دستگاه های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده اند پرداخت کنند، افزود: افراد سودجو از روش های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درب منازل مسکونی، وجوهات فطریه و نزورات مردمی را دریافت می کنند. در این رابطه توصیه می کنیم شهروندان حتما از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات اقدام کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در فضای مجازی برخی درگاه ها برای پرداخت این وجوهات در نظر گرفته شده تا از طریق پرداخت الکترونیک، شهروندان به سهولت بتوانند وجوه فطریه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه های افراد کلاهبردار ساخت و طراحی درگاه جعلی و به دست آوردن داده های اطلاعات بانکی کاربران فضای مجازی است، افزود: برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها، بایستی از رمز پویا استفاده کنید تا بدین طریق از بستری امن برای انتقال وجه استفاده کنید.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا تاکید پلیس این است که شهروندان برابر پروتکل های بهداشتی از انجام سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورتی که شهروندان بخواهند به مسافرت بروند، باید نسبت به ایمن سازی منازل خود قبل از ترک اقدام کنند.

طلا و پول در خانه نگهداری نکنید

وی افزود: شهروندان نسبت به نگهداری وجوهات نقد، طلاجات و مسکوکات در داخل منازلشان پرهیز کنند و این اموال را در صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، شهروندان از نرده و حفاظ آکاردئونی و دزدگیر در داخل منازلشان استفاده کنند و تا حد امکان از یک‌ چراغ روشن در خانه‌هایشان استفاده کنند تا منازل تاریک نباشند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: همکاران ما نیز همانند سال‌های گذشته نسبت به انجام ماموریت‌های خود هوشیار هستند و گشت های محله محور پلیس در اماکن و خیابان‌ها به صورت مرتب برقرار خواهد بود.

سردار ظهیری اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل و مورد، موضوعات را به سامانه ۱۱۰ پلیس گزارش دهند تا با سرعت بیشتر شکایتشان رسیدگی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟