برچسب کرونا و مخفی نگه داشتن بیماری

به گزارش  رکنا، ابتلا به ویروس کرونا ویا در معرض ابتلا بودن آن با انگ اجتماعی قابل توجهی همراه شده است حال سوال اینجاست چرا این ویروس می تواند این میزان انگ را ایجاد کند؟

در پاسخ باید گفت چون این بیماری ناشناخته است و ما از ناشناخته ها می ترسیم. هرچند این میزان از اضطراب و ترس و ابهام در جامعه قابل درک است اما متاسفانه همین امر مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

انگ اجتماعی می تواند موجب اختلالات رفتاری و تاثیر منفی بر بیماران، پزشکان و خانواده های بیمار و ... شود.

بدنامی ویروس کرونا در جامعه وابسته به چند عامل است :

بیماری کرونا در حوزه بیماری های ناشناخته است و اظهارات زیادی در باره آن وجود دارد. انسان ها نمی دانند قرار است چه اتفاقی رخ دهد و این ترس را به مبتلایان ربط می دهند و همین موضوع موجب انگ اجتماعی زیاد و رفتارهای نامناسب نسبت به کرونا ویروس شده است.

مردم در مواجهه با بیماران مبتلا به ویروس کرونا به آنها برچسپ می زنند و حتی وقتی فردی را که دارای علائمی شبیه به بیماری کرونا است را مشاهده می کنند از آن محیط خارج می شوند و رفتارهای تبعیض آمیزی از خود در باره آنها بروز می دهند.

انگ اجتماعی و برچسپ زدن به بیماران کرونا موجب انزوای اجتماعی بیماران مبتلا می شود و حتی باعث می شود بیماران مبتلا بیماری خود را پنهان و از رفتارهای سالم اجتناب کنند که این کار باعث شیوع بیشتر کرونا می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 569777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟