برخورد قاطع با مسببان حوادث ریلی

به گزارش رکنا،  سعید رسولی در جلسه فوق العاده ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن که با حضور معاونان، مدیران ستادی و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اهمیت موضوع ایمنی اظهار داشت: حتی سهل‌انگاری های کوچک هم موجب بروز خطر و خدشه دار شدن نام راه آهن خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همت بلند کارکنان شریف و تلاش های ارزشمند شرکت ها و فعالان حوزه ریلی، راه آهن اکنون روی موج موفقیت قرار گرفته است و با تلاش بیشتر ارتقاء بهره وری بیشتر خواهد شد گفت: مسئولیت پذیری و نظم و انضباط، پایه هر کاری است و موجب پیشرفت امور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن بیان کرد: سال گذشته آرامش و رونق در صنعت ریلی و کارخانجات تولید ناوگان ریلی به وجود آمد و امیدواریم با تکیه بر دانش، تخصص موجود در داخل و همدلی و همتی که در خانواده بزرگ راه آهن وجود دارد، امسال شاهد جهش تولید و جهش کمی و کیفی در فعالیتهای حوزه حمل و نقل ریلی باشیم.

حوادث ریلی بررسی و پیگیری می شود

به گفته رسولی بیان عملکرد و موفقیت های هر بخش، موجب دلگرمی مردم و نیز بالاتر رفتن سطح خدمات رسانی در راه آهن از طریق افزایش روحیه همکاران خواهد شد.

وی ادامه داد: راه‌آهن، سرمایه عظیم این کشور است که باید با دلسوزی، نظم و اقدام بهره ور، از این سرمایه برای خدمت به مردم حداکثر استفاده را بکنیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: ایمنی محصول یک تفکر و نگاه و نیازمند کار تیمی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقدیر و تشکر از همکاران متعهدی که موجب ارتقاء ایمنی می شوند و به موقع مخاطرات را شناسایی و از بروز سوانح پیشگیری می‌کنند، بر برخورد قاطع با متخلفان و مسببان حوادث ریلی تاکید کرد.

رسولی تصریح کرد: از این پس در صورت وقوع سانحه، با همه عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود، سلب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار رعایت نظم و قاطعیت در رسیدگی فوری به موضوعات ایمنی شد و از کارشناسان و مدیران خواست تا زوایای پنهان مخاطرات را شناسایی و برطرف کنند.

در ادامه این جلسه، حسین عاشوری، قائم مقام راه آهن نیز گفت: موضوع ایمنی در هر حوزه‌ای مهم است، ولی در راه آهن اهمیت بیشتری دارد زیرا همه افراد از مقامات بلند پایه کشوری گرفته تا مردم عادی، از صنعت حمل و نقل ریلی، انتظار ایمنی و امنیت در سفر را دارند و این مسئولیت ما را در توجه به مسئله ایمنی بیش از پیش می کند.

وی بر نظارت بیشتر بر تعمیرات واگن ها و بالا رفتن دقت عمل پست های بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها تاکید و اظهار امیدواری کرد با پیش بینی تمهیدات لازم تلاش کنیم تا تعداد سوانح ریلی به صفر برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟