جدال هواپیمایی چین با آمریکا

به گزارش رکنا ، گزارش یک نشریه ارگانی چین حاکی است که این کشور در حال برنامه ریزی برای متوقف کردن خرید هواپیماهای بویینگ از آمریکا است.

گلوبال تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت چین فهرستی را از شرکت های آمریکایی آماده کرده است که بر اساس آن، این شرکت ها جزو موسسات غیرقابل اعتماد تلقی می شوند.

در این گزارش به نام شرکت های مشهوری چون اپل، بوئینگ، کوالکوم و سیسکو اشاره شده است تهیه این فهرست در شرایطی است که روابط چین و آمریکا با شیوع کرونا تیره تر از هر زمانی است.

اقدامات مقابله جویانه چین در برابر آمریکا

تلویزیون چین هم به این گزارش اشاره کرده و آورده است که این بخشی از اقدامات مقابله جویانه چین در برابر آمریکاست که قصد دارد جلوی انتقال محموله هایی از نیمه هادی ها را برای شرکت مخابراتی هواووی بگیرد.

آمریکا از ماه می گذشته این شرکت چینی را در فهرست نگرانی های امنیتی قرار داده و محدودیت های زیادی برایش در نظر گرفته است و حالا در حال تمدید این ممنوعیت ها است.

بر همین اساس دولت چین هم قصد دارد بازرسی هایی را از شماری شرکت های آمریکایی از جمله اپل انجام داده و خرید هواپیماهای بوئینگ را به حال تعلیق دراورد.

تمامی شرکت هایی که می خواهند با هواوی ارتباط داشته باشند بر اساس مقررات تمدید شده آمریکا باید مجوزهایی دریافت کنند و خود شرکت چینی هم نیازمند مجوز جداگانه ای از وزارت بازرگانی آمریکا است.

چین ساکت نمی ماند

"اریک شو" از روسای شرکت هواووی چین در مصاحبه ای گفت که چین هرگز در مقابل این فشارها و به مسلخ کشاندن هواوی سکوت نخواهد کرد.

"هوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در بحبوحه رویارویی دو کشور بر سر هواووی گفته بود که چین در این مورد سیاست سکوت را دنبال نخواهد کرد و دست روی دست نخواهد گذاشت.

گزارش حاکی است که در صورت اعمال چنین محدودیت هایی، هواووی خرید نیمه هادی های خود را از برخی شرکت های کره جنوبی و تایوان و بازار داخلی انجام خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟