باند بین‌المللی قاچاق طلا در خراسان جنوبی متلاشی شد

به گزارش رکنا، سردار مجید شجاع اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان درمیان از انتقال یک محموله قاچاق طلا از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای عبوری، خودرو پژو ۴۰۵ قاچاقچیان را که با سرعت بالایی در حرکت بود، شناسایی کردند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران با اجرای طرح مهار، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۵ کیلو و ۳۸۵ گرم شمش طلای قاچاق را که به طرز ماهرانه جاساز شده بود، کشف کردند که برابر نظر کارشناسان ارزش شمش‌های کشف شده، ۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه انتقال این محموله توسط یک باند سازمان یافته انجام شده است تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار پلیس درمیان قرار گرفت که ماموران با انجام اقدامات فنی محل تردد آنان را شناسایی کردند و به پلیس شهرستان گناباد (استان خراسان رضوی) اطلاع دادند.

سردار شجاع با بیان اینکه در عملیات ضربتی ۲ نفر دیگر نیز دستگیر شدند گفت: در این عملیات‌ها ۵ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

وی تاکید کرد: پلیس استان خراسان جنوبی به شکل جدی و قاطع با پدیده قاچاق برخورد مستمر خواهد کرد و مبارزه مداوم و برنامه‌ریزی شده با قاچاقچیان عمده و کلان همواره از برنامه‌های پلیس است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟