نجات 3 ساعته مرد گرفتار در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد + عکس

نجات

به گزارش رکنا ، رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش ویژه تکنسین اورژانس، مرد ۶۲ ساله سقوط کرده در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان لنده از مرگ نجات یافت.

محسن جلیل با بیان اینکه ساعت ۱:۴۳ دقیقه بامداد تماسی با مرکز اورژانس مبنی بر درخواست امداد فوری برای مرد ۶۲ ساله که بر اثر سقوط از پرتگاه ارتفاعات کوه سیاه به دره دچار حادثه شده بود افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه بدلیل دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و جوی، طی استعلام هوایی توسط پایگاههای اورژانس هوایی از اداره ی هواشناسی استان دستور پرواز صادر نشد و به همین علت این ماموریت توسط پایگاه اورژانس شهرستان لنده انجام گرفت.

وی ادامه داد: از زمان دریافت ماموریت و حرکت آمبولانس تا محلی که راه برای حرکت آمبولانس هموار بود ۳ ساعت به طول انجامید.

5 ساعت پیاده روی

رئیس فوریتهای پزشکی استان عنوان کرد: بعد از پیاده شدن تکنسین ها و حدود ۵ ساعت پیاده روی به محل حادثه، بررسی تیم عملیاتی و ارزیابی های اولیه و ثانویه مشخص شد این فرد دارای خون ریزی از ناحیه سر و جراحات بدن و افت فشار خون همراه است.

جلیل با تاکید بر اینکه در محل حادثه اقدامات درمانی از جمله کنترل خون ریزی سر، فیکس کردن اندام بدن از جمله پاها و فیکس کردن گردن با آتل و سرم تراپی و انتقال با ((لاین بک بورد )) همراه بود اذعان کرد: زمان انقال مصدوم تا کنار آمبولانس با پیاده روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی حدود ۵ ساعت به طول انجامید و مصدوم برای انجام سایر اقدامات درمانی درمانگاه لنده انتقال داده شد.

تشکر از تکنسین ها

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از تکنسین ها آقایان عقیل صادقی و بهنام رحمانی برای انجام این ماموریت سخت تشکر ویژه به جای آوردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟