فروش شارژ رایگان ترفند کلاهبردار سایبری / پلیس فردیس فاش کرد

به گزارش رکنا، بیژن جنتی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به پلیس فتا موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: شاکی به پلیس فتا دعوت و در بیان جزئیات پرونده مدعی شد که مبلغ یک میلیون و 830 هزار ریال از حساب وی به صورت اینترنتی برداشت شده است در صورتی که کارت بانکی وی نزد خودش بوده و به فرد خاصی نیز مشکوک نیست.

درگاه جعلی ترفندی برای کلاهبرداران اینترنتی البرز

این مقام انتظامی گفت: تحقیقات مقدماتی در این خصوص آغاز و طی استعلام از شماره حساب مال باخته محرز شد که متهم یا متهمان اقدام به ایجاد درگاه فیشینگ (درگاه جعلی بانکی) با عناوین مختلف کرده و با انتشار لینک یا آدرس اینترنتی درگاه‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی و درخواست مبلغ دو هزار تومان جهت عضویت در این درگاه‌ها، اطلاعات حساب قربانیان سرقت کرده اند.

وی گفت: متهمان در ادامه اقدام به برداشت وجوه حساب‌های قربانیان خود کرده و مبالغ را بین حساب‌ها جابجا و در نهایت از یک حساب واحد اقدام به خرید ارز دیجیتال، خرید با دستگاه پوز و برداشت از خودپردازهای سطح شهر می‌کردند.

جنتی ادامه داد: با قدامات گسترده پلیسی، متهم در یکی از شهرستان‌های مناطق شمال غرب کشور شناسایی و ماموران به همراه نیابت قضائی به شهرستان مورد نظر اعزام و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

10 مالباخته فریب فروش شارژ رایگان را خوردند

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انجام مراحل قضائی به پلیس فتا شهرستان فردیس منتقل و در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر ساخت درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان ، فروش vpn و ردیاب ، و تبلیغ گسترده این درگاهای جعلی در کانال‌های پر بازدید، با هماهنگی مدیر کانال ها و سپس اقدام به هک و سرقت اطاعات حساب بانکی قربانیان خود کرده و سپس مبالغ برداشت شده را در چندین حساب جابجا ودر نهایت از یک حساب اقدام به خرید می‌کرد.

وی با بیان این که بر اساس اعترافات متهم تاکنون مبلغ 300 میلیون ریال از حساب 15 نفر از کاربران برداشت شده است، گفت: 10 نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

سرهنگ جنتی در توصیه به شهروندان گفت: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ با عناوین مختلف همچون شارژ رایگان یا ارزان می‌کنید حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 566880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟