دستگیری 3 کلاهبردار از شهروندان تهران

به گزارش رکنا ، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: چهاردهم فرودین ماه مردی ۲۷ ساله ساکن تهرانپارس با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و از کلاهبرداری ۸۰ میلیون ریالی فردی شکایت کرد.

وی گفت: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری توضیح داد، برای خرید یک دستگاه تلفن همراه به سایت دیوار مراجعه و آگهی موبایل آیفون X پرومکس به دلیل قیمت مناسبش نظرم را جلب کرد و با فروشنده تماس گرفتم.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، پس از مدتی گفتگو توافق بر سر قیمت، فروشنده موبایل برای من موقعیت مکانی اش را فرستاد و طبق قرار گذاشته شده به محل مراجعه کردم و با وی تماس برقرار کردم.

سرپرست پلیس فتا تصریح کرد: مال باخته اظهار کرد، با تماس من فروشنده مدعی شد، کاری برایم پیش آمده شغل دولتی دارم و گوشی را برادرم برای شما می‌آورد و لطفا در خصوص مبلغ توافق حرفی به ایشان نزنید و پول را برای من وایز تا گوشی را به شما تحویل دهد، فروشنده عکسی از موبایل و تصویر برادرش را برای من فرستاد و من بیشتر اعتماد کردم و در همان لحظه در دو مرحله در مجموع مبلغ ۸۰ میلیون ریال واریز کردم و پس از واریزی مبلغ، برادرش سر قرار نیامد و دیگر جواب تلفن من را نداد و با تماس‌های بعدی و عدم پاسخگویی فروشنده متوجه شدم که در دام فرد کلاهبردار افتاده ام.

ردپای مستاجر در پرونده سرقت

این مقام سایبری با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، عنوان کرد: در گام اول تحقیقات پلیسی مشخص شد مبلغ به حساب فردی به هویت (قادر) ۳۶ ساله ساکن تهران واریز شده که با احضار وی به پلیس فتا اظهار کرد از موضوع کلاهبرداری بی اطلاع هستم، مبلغ واریزی را مستاجرم به نام (عادل) در قبال اجاره بهای ماهیانه برایم واریز کرده است. اخیرا متوجه شدم که حسابم توسط پلیس مسدود شده است.

سرپرست پلیس فتا با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران برای دستگیری مستاجر به محل سکونت وی اعزام شدند، گفت: در یک عملیات پلیسی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

سرقت به بهانه بیماری پدر

این مقام سایبری گفت: وی پس از انتقال به پلیس فتا در بازجوئی اولیه اظهار کرد، پدرم در بستر بیماری است و نیاز مبرم به پول برای درمان او داشتم. در این بین دوستم به نام مجتبی فردی به مشخصات عباس را به من معرفی کرد. او در قبال ارائه کارت بانکی، مبلغ ۱۵ میلیون ریال به من داد و گفت: کار بانکی برایش پیش آمده و به کارت عابر بانک نیاز دارد و، چون برای درمان پدرم پول نیاز داشتم کارت بانکی پدرم را به او دادم و ایشان پس از گذشت سه روز مبلغ ۶۵ میلیون ریال به حساب پدرم واریز کرد و قرار شد که برای او دو عدد کارت هدیه به مبلغ ۱۵ میلیون ریال تهیه کنم و به او بدهم و مابقی پول را نیز برای درمان پدرم هزینه کنم.

کلاهبرداری مثلثی سارقان

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان به صورت باندی از سایت‌های درج آگهی فروش کلاهبرداری مثلثی می‌کنند، اضافه کرد: با کنترل محل‌های تردد و شناسایی مخفگیاه مجتبی در شاهین شمالی در یک عملیات پلیسی مجتبی دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به اجاره کارت بانکی از عادل اعتراف کرد.

سرپرست پلیس فتا پایتخت در پایان گفت: با دستور قضائی هر سه متهم برای کشف سایر جرائم احتمالی و کشف زوایای پرونده در اختیار این پلیس قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟