متهمان ارز دیجیتال در مهاباد به دام افتادند

به گزارش رکنا،  سرهنگ برزو تجاری روز پنج‌شنبه افزود: درپی کسب خبری مبنی بر وجود یک کارگاه تولید و کسب درآمد غیر مشروع و غیرقانونی در شهرستان مهاباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، این کارگاه شناسایی و پس از هماهنگی در یک عملیات پلیسی محل مورد نظر مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی از آن ۲۴ دستگاه ماینر (ارز دیجیتالی) در حالت فعالیت و پردازش کشف شد.

24 دستگاه ماینر در مهاباد کشف و ضبط شد

وی با اعلام اینکه ارزش ماینرهای مکشوفه یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه بر فعالیت در شبکه «بیت‌کوین» اعتراف کردند، اظهار داشت: این اولین مورد کشف و ضبط مربوط به ارزهای دیجیتالی در سال جاری است.

سرهنگ تجاری بیان کرد: دستگاه ماینر مصرف برق بالایی دارد و سودجویان با نصب این دستگاه در کارگاه‌های دور افتاده و متروکه به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند.

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

چون برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج شبانه‌روزی باید روشن باشد، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟