انفجار منزل مسکونی در بیرجند ۴ مصدوم داشت

به گزارش رکنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با اعلام حادثه Incident در ساعت ۱۱:۲۳ امروز بلافاصله دو تیم امداد و نجات به محل اعزام شدند که پس از اقدامات اولیه و ایمنی محل به جست و جو پرداختند.

علی حسینی روز سه‌شنبه کرد: علت حادثه نشت گاز ال پی جی به دلیل انتقال گاز از سیلندرهای بزرگ ۵۰ کیلوگرمی به کوچک ۱۱ کیلوگرمی بوده است.

وی اظهار داشت: گاز ال پی جی در مجاورت شعله عریان آبگرمن بوده که منجر به وقوع حادثه شده است.

وی گفت: این حادثه در زیرزمین یک منزل مسکونی که تقریبا محیطی کارگاهی بود رخ داد که چهار مرد از جمله یک پسربچه دچار سوختگی شده که بلافاصله توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

حسینی تصریح کرد: همچنین صبح امروز یک خودرو دارای دستگاه ای پی جی در خیابان هفت تیر بیرجند نیز دچار حریق شد.

وی علت حادثه را رعایت نکردن نکات فنی و موضوعات ایمنی دانست و ادامه داد: راننده خودرو به محض مشاهده حریق خودرو را پارک و پیاده شده است که با همکاری شهروندان و آتش‌نشانی حریق مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای از هموطنان به دلیل آگاه نبودن از خطرات احتمالی یا ترجیح موضوعات اقتصادی به موارد ایمنی، نسبت به نصب سیلندر گازمایع ( ال‌پی‌جی ) در خودروهای خود در مراکز غیرمجاز اقدام می‌کنند که این امر علاوه بر خطرات جانی و مالی برای خود فرد و خانواده او، پیامدهای خسارت‌باری به دنبال دارد.

وی گفت: در این حادثه، یکی از رانندگان خودرو به محض رویت آتش‌سوزی از کپسول آتش نشانی خودرو خود برای مهار حریق استفاده کرده است.

حسینی افزود: تمامی شهروندان یک دستگاه خاموش کننده دستی (کپسول آتش نشانی) برای خانه‌ها و خودروهای خود تهیه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟