انهدام باند سارقان مسلح 150 میلیاردی در اصفهان

به گزارش رکنا، سردار "مهدی معصوم بیگی" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ولایتمدار و خداجو در ماه مبارک رمضان در خصوص عملکرد 40 روزه استان اصفهان در سال جدید گفت: آمارها نشان می دهد به فضل خدا از نظر شاخص های امنیت ساز در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.

وی موضوع مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی، هوشمند سازی پلیس، مبارزه با قاچاق کالا، برخورد با سارقان و افزایش قدرت کشف و ارتقای نظم ترافیکی را از اولویت های فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد .

افزایش 18 درصدی قدرت کشف پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 18 درصدی قدرت کشف در فرماندهی انتظامی استان طی مدت مذکور خبر داد و گفت: با اقدامات خوبی که صورت گرفته امروز بحمدالله فاصله وقوع تا کشف جرایم در وضعیت مثبت و مطلوبی است.

سردار معصوم بیگی گفت: در حوزه مقابله با سرقت شاهد افزایش 19 درصدی دستگیری متهمان به سرقت نسبت به سال گذشته بودیم و در انهدام باند سارقان هم 100 درصد افزایش داشتیم.

وی بابیان اینکه در بحث سرقت منزل، خودرو، جیب بری و کیف قاپی با کاهش قابل توجه مواجه هستیم گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده طی مدت مذکور در سرقت منزل 23.6 درصد، در سرقت خودرو 10 درصد، کیف قاپی 54 درصد، جیب بری 67 درصد و کش روزنی 47 درصد با کاهش مواجه بودیم.

انهدام باند سارقان مسلح با 150 میلیارد سرقت اموال مردم

سردار معصوم بیگی، در ادامه به چند اقدام مهم صورت گرفته در زمینه مقابله با سارقان پرداخت و گفت: یک باند سارقان مسلح 4نفره که در چندین استان دیگر کشور هم سرقت مسلحانه کرده و بالغ بر 150 میلیارد ریال از اموال مردم را به غارت برده بودند، در عملیات پیچیده و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و با آن ها برخورد شد.

وی افزود: یک باند 4 نفره دیگر هم که با ارائه چک های سرقتی در ازای خرید کالا بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند و کلاهبرداری که با شگردی خاص از 110 فروشنده کالا در سایت دیوار کلاهبرداری کرده بود نیز دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: همچنین باند سرقت مسلحانه ای که موتورسیکلت های گران قیمت را سرقت می کردند و باند بزرگی که حدود 17 هزار دلار و 20 میلیارد ریال اموال مردم را به سرقت برده بودند و باندی که سارقان منزل بودند و بالغ بر 27 فقره سرقت داشتند و سارقانی که با شیوه پنچر کردن خودروی مردم و ایجاد تصادفات ساختگی سرقت می کردند شناسایی و با آن ها برخورد شد و مجموعاً در مقابله با سرقت، پلیس اصفهان در این مدت موفق عمل کرده است.

کشف 180 میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان، سپس به موضوع مقابله با قاچاق کالا پرداخت و گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به نام "جهش تولید" نام گذاری شده لذا یکی از اولویت های پلیس استان برخورد قاطع با قاچاق کالا می باشد.

وی از افزایش 80 درصدی تشکیل پرونده کشف کالای قاچاق طی مدت 40 روز اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در پرونده های بالای 500 میلیون تومان 150 درصد و در دستگیری قاچاقچیان کالا 61 درصد با افزایش روبه رو بودیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر 180 میلیارد ریال بوده که چیزی حدود 100 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

کشف 9 تُن انواع مواد مخدر

سردار معصوم بیگی به عملکرد پلیس اصفهان در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در برخورد با سوداگران مرگ اتفاق عجیبی بود که رقم خورد و مجموع کل کشفیات مواد مخدر استان در این 40 روز نزدیک به 9 تن است که نسبت به مدت مشابه بیش از 60 درصد افزایش دارد.

وی افزود: یکی از محموله هایی که در این مدت توسط فرماندهی انتظامی استان کشف شد محموله ای به وزن 2 هزار و 400کیلو تریاک بود که ماموران این فرماندهی با کنترل خودروها در یکی از محورهای مواصلاتی استان توانستند آن را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این بخش طرح های پاک سازی نقاط آلوده، طرح های کنترل محور های مواصلاتی و طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با باند های بزرگ مواد مخدر نیز در حال انجام است.

کاهش 42 درصدی در حوزه جرایم فضای مجازی

وی به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه سال گذشته با یک افزایش فزاینده جرم در فضای مجازی مواجه بودیم که این حوزه در سال جدید مدیریت شده و وقوع جرم در فضای مجازی چیزی حدود 42 درصد کاهش پیدا کرده که عمده دلیل کاهش جرم در فضای مجازی فعال شدن رمز پویا است چون چیزی حدود 60 درصد جرایم اینترنتی، برداشت غیر مجاز بود که کل آمار جرم در فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داد .

سردار معصوم بیگی گفت: در 40 روز ابتدایی سال جاری کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز از حساب های مردم حدود 60 درصد ، کلاهبرداری رایانه ای 35 درصد، مزاحمت های اینترنتی 18 درصد کاهش داشته و به هر حال نگرانی که وجود داشت در این مدت کنترل شده است.

وی افزود: لازم می دانم یک بار دیگر تاکید کنم به میزانی که مردم نسبت به این فضا آشنا شوند و آموزش بگیرند فرصت های ارتکاب جرم از مجرمان گرفته خواهد شد چون عمده جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد به دلیل فرصت هایی است که آسیب دیدگان در اختیار مجرمان می گذارند. پلیس برنامه آموزشی مدونی دارد که سواد فضای مجازی مردم در این بخش افزایش پیدا کند که بتوان این حوزه را مدیریت کردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟