کشف محموله بادام زمینی در انبار کلاهبردار سقزی

به گزارش رکنا، سرهنگ "حمید رضایی" فرمانده انتظامی "سقز" گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری 4 تن و 100 کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال، ماموران پلیس آگاهی "سقز" به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با کار اطلاعاتی پلیس مشخص شد، متهم در فضای مجازی اقدام به خرید 4 تن و 100 کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کرده و با پرداخت 10 میلیون ریال پیش پرداخت، اعتماد فروشنده را جلب کرده بود.

انبار خشکبار لو رفت / پلیس کردستان فاش کرد

سرهنگ رضایی با اشاره به اجاره یک انبار برای ساعاتی توسط متهم، افزود: متهم به همراه فروشنده خشکبار را در انبار تخلیه و برای تعیین وزن خالص کامیون و مشخص شدن مقدار دقیق بار به محل باسکول مراجعه کردند که متهم در یک لحظه از موقعیت سوء استفاده کرده و از محل متواری می شود.

وی در ادامه گفت: وقتی که فروشنده به همراه راننده به محل تخلیه بار مراجعه می کنند، مشاهده کردند انبار خالی و بار به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار گفت: متهم برای رد گم کنی، خشکبار خریداری شده را طی 2 مرحله و در 2 شهر مختلف با 2 دستگاه خودرو و کامیون بارگیری و جابه جا کرده است.

فرمانده انتظامی "سقز" گفت: با ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم 4 تن و 100 کیلوگرم خشکبار را درون یک دستگاه کامیونت ایسوزو بارگیری کرده و در حال تردد به یکی از شهر های اطراف است که بلافاصله مشخصات کامیون به تمامی گشت های پلیس اعلام و دقایقی بعد کامیون شناسایی و متوقف و متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ رضایی با اشاره به انتقال متهم به مقر پلیس آگاهی اظهار داشت: متهم درتحقیقات پلیس به کلاهبرداری در خرید 4 تن و 100 کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی "سقز" در پایان به شهروندان توصیه کرد که در خرید و فروش با استفاده از نرم افزارهای فضای مجازی به نکات ایمنی و توصیه های پلیس توجه کنند و با اعتماد بی جا زمینه کلاهبرداری را برای مجرمان و خلافکاران مهیا نکنند.#برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟