شکارچی کبک در سقز دستگیر شد

به گزارش رکنا، عطالله صادقی روز یکشنبه  اظهار داشت: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت محیط بانی سولاکان سقز، محیط بانان به یک مورد شکارچی برخورد کردند که بلافاصله برای دستگیری متخلف اقدام و این فرد را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از فرد خاطی یک قطعه کبک زنده، چند دسته دام کبک گیری، ضبط و باندی جهت پخش آواز کبک ها و به دام انداختن آنها نیز کشف و ضبط شد.

برخورد قانونی با شکارچیان کبک در سقز

صادقی یادآور شد: پرونده این متخلف برای برخورد قانونی با آنها به مراجع قضایی ارسال شده تا ضمن جریمه و برخورد، از این طریق درس عبرتی برای کسانی که اقدام به شکار پرندگان و حیوانات می‌کنند، باشد.

فرمانده محیطبانی سولاکان سقز افزود: با هر نوع شکار توسط شکارچیان متخلف در مناطق این شهرستان برخورد خواهد شد لذا از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده این افراد سریعا به محیط بانی سولاکان یا اداره حفاظت محیط زیست سقز اطلاع دهند.

سولاکان در نزدیکی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق قرار دارد، عبدالرزاق با وسعت ۳۹ هزار هکتار در ۴۰ کیلومتری سقز، دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟