به گزارش رکنا،محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات سازمان، ۲ عملیات اطفای حریق و ۳ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات شهر همدان در۲۴ گذشته بوده است.

او با بیان اینکه ۱۴ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان است ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث می‌باشند بنحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان ادامه داد: تماس‌های برقرار شده با سامانه‌ی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۱ تماس اشتباه و متأسفانه ۳۶۹ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه عملیات‌های انجام شده در این مدت ۲ مورد آتش سوزی شامل ۲ مورد حریق منزل در شهید زمانی و حریق نانوایی در دره مرادبیگ بوده و همچنین ۳ مورد عملیات امداد و نجات شامل حمل مصدوم در مجید آباد، امداد و نجات در سقوط از ارتفاع در گنجنامه و تست گاز منوکسید کربن در مدرس بوده است،ادامه داد: در این عملیات‌ها تعداد یک نفر هم نجات یافت.

این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه نمود شماره ۱۲۵ را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری شما بشتابند.

بیاناتی افزود: شهروندان همدانی دیروز ۴۲۹ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۵ مورد منجر به عملیات شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟