خسارت 36 میلیارد تومانی سیل به طالقان

به گزارش رکنا،بهنام جهانی، فرماندار طالقان گفت: برآورد تخریب و خسارت حدودی سیل اخیر به ادارات و نهادهای مختلف شهرستان طالقان در دستور کار قرار گرفت که جمعا حدود ۳۶ میلیارد تومان برآورد کل خسارات سیل است.

فرماندار طالقان ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی شاهد تخریب سر دهنه‌ها، انهار، خطوط انتقال آب کشاورزی و راه‌های عشایری شهرستان بودیم که با این تفاسیر برآورد خسارت حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

جهانی افزود: همچنین در حوزه شهر و شهرداری سیل موجب شد تا دو پل درون شهری تخریب شود و یک رانش سنگین اتفاق افتاد که این امر نیز حدود 7 میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

سیل در طالقان

وی با بیان اینکه حوزه راهداری شهرستان طالقان هم با خسارات ناشی از سیل مواجه شده است، اضافه کرد: تخریب ابنیه فنی، آب شکستگی راه‌ها، همچنین رانش‌های کرود، چشمکان و اردکان و مسیر اسفاران و جمع آوری ریزش کوه‌ها جمع خسارات این اداره است که ارزش ریالی این خسارات 13 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی خسارات حوزه آبفای شهری را حدود 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تخریب لوله‌های کنار پل، تخریب چشمه‌های حسنجون، گل و لای وارده شده در چشمه‌ها براورد از جمله این خسارات است.

به گفته فرماندار طالقان تخریب دیوار ساحلی روستای ورکش به طول ۱۵ متر برای بنیاد مسکن از و برآورد به ارزش ریالی حدود ۳۰۰ میلیون تومان از جمله خسارات این سیل است.

جهانی گفت: در حوزه آب منطقه ای این شهرستان با تخریب دیوارهای ساحلی کنار رودخانه در حوزه‌های روستایی مواجه شدیم که طبق برآوردهای انجام شده خسارت حدود ۳ میلیارد تومان است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟