دستگیری 5 حفار غیرمجاز در ایذه

به گزارش رکنا، مهدی فرجی روز چهارشنبه  بیان کرد: این افراد سه‌شنبه شب به قصد یافتن گنج اقدام به حفر زمین در حوالی روستای تکاب در حومه شرقی ایذه کردند.

پنج حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در ایذه دستگیر شدند

وی افزود: این پنج نفر هنگام حفاری دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. جزییات بیشتر در این زمینه پس از تکمیل پرونده، اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان ایذه افزایش یافته است که این امر حساسیت مردم به ویژه دوستداران و اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی ایذه را برانگیخته است.

از صبح امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن حفره چند متری که گفته میشود سه‌شنبه شب هفته جاری از سوی افرادی برای یافتن گنج در ایذه حفر شده، نشان داده شده است.

شهرستان ایذه در شمال شرقی استان‌خوزستان، با داشتن آثار تاریخی همانند اشکفت سلمان و سایت موزه کول فرح، سال ۲۰۰۸ ثبت موقت جهانی شد که هنوز برای ثبت دایم جهانی اقدامات تکمیلی صورت نگرفته است.

ایذه در شرق خوزستان آثار باستانی مهمی مربوط به دوره‌های ایلام قدیم ،ایلام جدید و الیمایی را در دل خود جای داده است.

پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر در منطقه باستانی ایذه، محلی برای نگهداری آثار به دست آمده از کاوش‌های منطقه شمی، کول فرح، کوشک نورآباد و… ایذه است که اشیای به دست آمده از این مناطق متعلق به دوره ایران باستان از جمله الیماییان است.

شهر ایذه در ۲۵۰ کیلومتری از اهواز مرکز خوزستان و در شرق این استان واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟