دستگیری متخلف ‌زیست محیطی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا،  شهرام احمدی افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان این متخلف هنگام حمل چوب جنگلی در منطقه حفاظت شده هلن شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: ماموران این فرد متخلف را با ۱۱۰ کیلوگرم چوب جنگلی بلوط دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده، برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

400 فقره تخلف زیست محیطی در چهار محال و بختیاری

احمدی اظهار داشت: سال گذشته۴۰۰ فقره پرونده تخلف محیط زیستی در سطح استان تشکیل شد، که شکار غیرمجاز، صید غیرمجاز، چوب و زغال قاچاق و تخریب محط زیست عمده تخلفات بود.

کشف اسلحه و تحویل به مراجع قضایی

وی افزود: ۱۰۸ مورد تخلفات سال‌گذشته در حوزه شکار بود و ۷۰ قبضه اسلحه مجاز، غیرمجاز و جنگی، ۲۸۷ مورد ادوات و وسایل شکار و صید غیرمجاز از متخلفان کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی شد.

احمدی، با اشاره به تلاش مأموران یگان حفاظت در برخورد با متخلفان در مناطق حفاظت شده استان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب محیط زیست مراتب را از طریق شماره‌های ۱۵۴۰ و ۳- ۳۲۲۲۳۵۷۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که در محدوده شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟