توقیف یک لنج صیادی در قشم

به گزارش رکنا ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تشدید برخود با فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز از سوی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از کشف هشت تخته ترال،یک طاقه تور و توقیف یک لنج صیادی درشهرستان قشم خبر داد.

سرهنگ حسن آزادی با اشاره به تلاش‌های پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات شهرستان قشم و همکاری ها و همراهی های دریابانی استان هرمزگان گفت: این اکیپ در حین گشت زنی در محدوده ریگو به یک فروند لنج صیادی برخورد که بعلت عدم نصب پلاک ثبتی، بلافاصله شناور توقیف و ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارجاع داده شد.

وی افزود: همچنین این اکیپ عملیاتی در بازدید و کنترل بنادر، اسکله های صیادی و بازدید و سرکشی از شناورهای مستقر در سواحل نقاشه تعداد 8 عدد تخته ترال و یک دستگاه تور مربوطه غیر مجاز در ساحل کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و دریابانی استان هرمزگان در وضعیت بسیار مطلوب و رضایت بخشی قرار دارد،بیان کرد: ایجاد صید پایدار و امن در کنار ایجاد ناامنی برای صید غیر مجاز و افراد سودجو از اهم فعالیت های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان است.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه صید غیرمجاز آرامش دریا را برهم زده و اگر این چنین پیش برود نسل آینده صیادان بدون صید می مانند از صیادان خواست تا بیش از پیش یاری رسان شیلات هرمزگان در برخورد با صید غیر مجاز و غیر اصولی باشند.

وی در پایان اظهار کرد:صیادان و ماهیگیران اولین کسانی هستند که از تبعات صید غیرمجاز متضرر می شوند.

گفتنی است : تلفن 076۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟