دستگیری 33 شکارچی متخلف در دامغان

به گزارش رکنا، علی آذرپور روز دوشنبه افزود: با تلاش و حفاظت شبانه‌روزی محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در سال ۹۸، این تعداد شکارچی غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: علت دستگیری شکارچیان غیرمجاز، اقدام به شکار در مناطق ممنوعه، شکار غیرمجاز، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز بوده است.

آذرپور اضافه کرد: ۱۵ قبضه سلاح گلوله و ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز، لاشه ۶ راس قوچ و میش وحشی، حدود ۳۰ قطعه از انواع پرندگان وحشی و همچنین مقادیر زیادی مهمات و ادوات دیگر از این افراد کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: از ۳۳ نفر شکارچی دستگیر شده، هشت نفر در مراجع قضایی شهرستان محکوم، یک نفر برائت و بقیه پرونده ها در حال رسیدگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان به فعالیت‌های محیط زیست انسانی شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایش واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان توسط کارشناسان، برای ۳۴ واحد صنعتی که منجر به آلودگی محیط زیست شدند اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ، میش، کل و بز است.

همشهریان می‌توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟