دستگیری شکارچیان پرنده در قزوین

به گزارش رکنا ، مهدی طاهری اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت شهرستان آوج با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل موفق شدند دو نفر متخلف که اقدام به صید و زنده گیری یک بهله عقاب طلایی در یک عملیات اطلاعاتی و حساب شده در حین فروش این گونه با ارزش در آوج دستگیر و ضمن بازداشت متخلفین پرونده تخلف تشکیل شده تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو برای کسب منفعت شخصی با روش‌های ناجوانمردانه اقدام به زنده گیری گونه‌های جانوری کرده و برای فروش این گونه‌های با ارزش که از سرمایه‌های زیستی این کشور هستند دست به هر کاری از جمله فروش در فضای مجازی می‌زنند.

طاهری در ادامه اعلام کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین علاوه بر حضور مستمر در مناطق، سایت‌ها و فضای مجازی را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی ضمن شناسایی افراد متخلف و فعالیت مخرب آنها با متخلفین برابر قانون برخورد می‌کند.

وی گفت: پرنده کشف شده از راسته عقاب شکلان و خانواده قوش‌ها و معروف به عقاب طلایی (سلطان آسمان) و جزو گونه‌های حمایت شده و با ارزش کشور بوده که متأسفانه توسط افراد متخلف صید و زنده گیری شده و عملاً از چرخه طبیعی خارج شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟