تشریح 2 حادثه آتش سوزی در تهران + عکس

به گزارش رکنا ، انواع آتش سوزی ها در نقاط مختلف جهان رخ می دهد. در اینجا چند مورد از این اتفاق ناگوار در تهران را برایتان تشریح کرده ایم.

آتش سوزی خانه

آتش سوزی تابلوی برق آزمایشگاه ژنتیک

2 شب گذشته، طی تماس نگهبان آزمایشگاه ژنتیک در خیابان گاندی خیابان ۱۵ با سامانه ۱۲۵ در خصوص مشاهده دود و شعله از این ساختمان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ایستگاه ۱۱ را به محل اعزام نمود.

شقاقی افسرآماده منطقه۲ اظهار داشت: آتش نشانان پس از رسیدن مشاهده نمودند که در طبقه اول ساختمان تابلو برق آزمایشگاه دچار حریق گردیده و ساختمان دچار دود گرفتگی گردیده است.

وی بیان داشت:آتش نشانان با رعایت کامل موارد ایمنی و با قطع برق و گاز، سریعاً اقدام به شروع عملیات اطفا نموده و آتش سوزی را مهار و خاموش نمودند.

وی افزود:با توجه به اینکه دود زیادی ساختمان را فرا گرفته بود، آتش نشانان با استفاده از فن‌های فشار مثبت اقدام به تخلیه دود نمودند.

در پایان نیرو‌ها با لکه گیری کامل و ایمن سازی، محل را تحویل عوامل آزمایشگاه داده و به کار خود پایان و به ایستگاه مربوطه مراجعت نمودند. علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می‌باشد.

آتش سوزی نانوایی

نجات 3 شهروند درآتش سوزی مغازه نانوایی

بامداد دیروز بر اثر آتش سوزی یک باب مغازه نانوایی سنگکی واقع در چهار راه چشمه علی جنب بانک سپه، شهروندان با مشاهده دود و شعله آتش از داخل مغازه بلا فاصله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۴ و خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه ۲۲ را به محل حادثه اعزام کرد.از نجات شهروندان از حریق نانوایی تا آتشی که آزمایشگاه را سوزاند

سعید نوری خصال فرمانده آتش نشانان اعزامی در گزارش اولیه خود اعلام کرد: یک باب مغازه با کاربری نانوایی سنگکی به وسعت ۵۰ متر مربع که در زیریک ساختمان مسکونی واقع شده بود از قسمت انبار پشت تنور که مقدار زیادی ضایعات نانوایی بود دچار آتش سوزی شده و دود بسیار زیادی را از خود متصاعد می‌کرد که باعث دود گرفتگی مغازه و واحد‌های مسکونی فوقانی شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت موارد ایمنی پس از قطع جریان گاز و برق به دستگاه تنفسی مجهز شده و پس از تقسیم شدن به دو گروه، گروه اول اقدام به جستجوی افراد محبوس شده کرده و سه نفر خانم ۱۶، ۴۱ و ۴۲ ساله را که در میان دود متصاعد شده از این آتش سوزی گرفتار شده بودند از داخل ساختمان مسکونی به بیرون منتقل کردند.

گروه دوم نیز با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی وارد مغازه شده و اقدام به خاموش کردن شعله‌های در حال گسترش آتش کردند.

نوری خصال تصریح کرد: کارگر نانوایی که یک نفر آقای ۳۰ ساله بود خوشبختانه قبل از رسیدن آتش نشانان به بیرون از مغازه منتقل شده و در محیط امنی قرار گرفته بود؛ لذا آتش نشانان توانستند در همان دقایق ابتدایی از گسترش و سرایت آتش سوزی جلوگیری کرده ودود انباشته شده درداخل مغازه و ساختمان را با استفاده از تهویه مصنوعی (فن مکانیکی) تخلیه کنند.

این فرمانده آتش نشانی خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از تحویل هر سه نجات یافته به عوامل اورژانس جهت معاینات اولیه پزشکی، محل آتش سوزی را ایمن سازی کرده و موارد ایمنی را به مالک نانوایی متذکر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟