دستگیری عاملان شایعه کرونا در مهاباد

به گزارش رکنا، سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهاباد  گفت: سه متهم که عامل انتشار آمار غیرواقعی بیماری کرونا در مهاباد بودند، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

تجاری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورمان، بازار شایعات و مطالب غیر واقعی در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس و فوت‌شدگان در ایران و به طور کلی ایجاد حساسیت و نگرانی کاذب در ارتباط با شرایط موجود، در فضای مجازی داغ شده است.

او ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که برخی از این شایعات، عامدانه و با اهداف مشخص در فضای مجازی منتشر می‌شود و هدفی جز تشویش اذهان عمومی ندارد.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: چهار فروشنده متخلف اقلام بهداشتی که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش ماسک و مواد ضدعفونی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

تجاری افزود: این متهمان در فضای مجازی از جمله بازار آنلاین، شیپور و دیوار نیز کالا‌های خود را به صورت غیرقانونی به فروش می‌رساندند.

او ادامه داد: در صورت کشف هرگونه احتکار یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی طبق مقررات مربوط به اخلال‌گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه با دستور مقام قضایی پلمب و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟