جولان کرونا در 2 هزار بوستان تهران

به گزارش رکنا، بعد از شیوع کرونا در تهران بسیاری از فعالیت‌ها در پایتخت متوقف و بسیاری از امکان تعطیل شدند. در هفته ابتدایی فروردین مسئولین شهری خبر از تعطیلی پارک‌های شهر تهران دادند.

ابلاغ تعطیلی پارک ها به تمامی مناطق

غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در 6 فروردین اعلام کرد: با تأیید دولت دستورالعمل تعطیلی بوستان‌های تهران برای مناطق شهرداری ارسال شده است این یک تصمیم ضروری برای مبارزه با کرونا است.

وی ادامه داد: درهای ورود و پارکینگ‌های بوستان‌های مذکور بسته می‌شود و در مابقی نگهبانان و یگان حفاظت شهرداری با همکاری شهروندان تا حد ممکن از ورود شهروندان ممانعت می‌کند.

چند روزی گذشت و در نهایت 12، 13، 14 و 15 فروردین تمامی بوستان‌های تهران تعطیل شدند.اعضای شورای شهر تهران هم در جلسات علنی و هم در مصاحبات متعدد خواستار تعطیلی برخی از قسمت‌های شهر همانند سرویس حمل و نقل عمومی،‌مترو، اتوبوس و شده و تاکید کردند در مورد پارک ها هم باید تعیین تکلیف صورت گیرد.

وقتی همه جا باز است پارک هم باز است/ البته پارک ها امن تر از محیط سربسته ای مثل مترو است

در هفته گذشته برخی پارک‌های تهران باز شدند و با وجود اینکه دور تا دور بسیاری از پارک‌ها با نوار زردرنگ مسدود شده بود اما شهروندان با بلند کردن این نوارها از زیر آنها رد شده و به داخل پارک می‌رفتند البته ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران می‌گوید وقتی همه جا باز است پارک‌ها هم باز می‌شوند البته پارک‌ها از محیط‌های بسته مثل مترو و اتوبوس امن‌تر است.

وی از شهروندان تهرانی خواست که اگر به پارک هم می‌روند باید از ماسک استفاده کنند و دوختن ماسک هم کار سختی نیست.

در صورتی که پارک‌های تهران بازگشایی شود باید اقداماتی در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

باید فاصله گذاری اجتماعی در پارک ها انجام شود

زهرا صدراعظم نوری هم اعلام کرد: برای بازگشایی مجدد بوستان‌ها باید شهرداری از ستاد مقابله با کرونا استعلام بگیرد و اگر قرار است بوستان‌ها باز شود باید شرایطی فراهم شود که بتوان دستورالعمل‌هایی جهت رعایت فاصله اجتماعی مدنظر قرار گیرد تا مانع بروز کرونا نشود.

البته برخی از اعضا معتقدند که باید مردم هم خودشان رعایت کنند و از ستاد مقابله با کرونا هم خواسته‌اند که محدودیت‌هایی ایجاد کنند.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران تأکید می‌کند اگر قرار است بوستان‌ها باز شود باید با شرایط خاص باشد تا این بیماری شیوع پیدا نکند.

زالی: بوستان ها باید بسته باشند

با وجود اینکه بسیاری از بوستان‌ها شهر توسط خود مردم باز شده بودند ستاد مقابله با کرونا با بازگشایی بوستان‌ها مخالفت کرد دکتر زالی هم در مصاحبه ای اعلام کرد که باید بوستان‌های شهر بسته شود.

وی می‌گوید: اماکنی که به طور بالقوه امکان تجمع در آن وجود دارند تعطیل هستند . متأسفانه برخی افراد به صورت کاملا سهل‌انگارانه با این موضوع برخورد می‌کنند این فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمی‌کند بلکه وقتی ویروس در سطح جامعه منتقل می‌کند موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران هم آسیب می‌بینند.

زالی دوباره تأکید کرد: بازگشایی بوستان‌ها اشتباه است و ممکن است باعث استمرار بیماری شود.

با وجود اینکه ستاد کرونا اعلام کرده است که بوستان‌های تهران باید تعطیل شود اما همچنان بسیاری از بوستان‌ها باز هستند.

همه پارک ها بسته هستند

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره امروز به خبرنگار فارس گفت: همه پارک‌های شهر تهران بدون استثناء تعطیل هستند و نباید نگهبانان و مسؤولین مرتبط بگذارند شهروندان داخل پارک‌ها شوند و اگر این امر رخ دهد باید با آن برخورد شود.

2 هزار پارک شهر محصور نیستند/باید با خاطیان برخورد شود

وی با تأکید بر این موضوع که فقط پارک شهر پارک محصوری است و در حال حاضر هم تعطیل است گفت:‌ما بیش از 2 هزار پارک داریم که محصور نیستند اما نگهبانان باید از حضور افراد در این ایام در پارک‌ها جلوگیری کنند ما حتی پلاکارت‌هایی هم در ورودی پارک‌ها زدیم .

هیچکس نباید وارد پارک ها شود و ما در این زمینه بخشنامه کرده ایم

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از پارک‌ها باز هستند، بلافاصله با رئیس فضای سبز منطقه مربوطه تماس گرفت و آنها گفتند که برخی از مردم از زیر نوارها رد می‌شوند.

مختاری تأکید کرد: هیچکس نباید وارد پارک‌ها شود و ما در این زمینه بخشنامه کرده‌ایم.

مسوولان شهری اعلام کردند که هنوزستاد کرونا به صورت کتبی تعطیلی بوستان ها را اعلام نکرده است و شهرداری منتظر نامه آنهاست.

ستاد کرونا شفاهی تعطیلی بوستان ها را اعلام کرد

علی‌اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره امروز به خبرنگار فارس گفت:‌ستاد کرونا این موضوع به ما شفاهی اعلام کرده است و در مصاحبه‌ای آقای زالی گفته‌اند که پارک‌ها باید تعطیل باشند.

دولتی ها باید مکتوب اعلام کنند تا تکلیف شهرداری مشخص شود

وی گفت: باید این موضوع حتما به ما اعلام شود قرار است ظاهرا در همین یکی دو روز ستاد کرونا این موضوع را اعلام کند و تکلیف شهرداری مشخص شود.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران تأکید کرد: باید کتباً ستاد کرونا تعطیلی پارک‌ها را اعلام کند همانطور که قبلا برای تعطیلی 12، 13 و 14 فروردین کتبی اعلام کرده بودند.

بوستان‌های شهر تهران سه روز به طور کامل تعطیل بودند اما دوباره بازگشایی شدند اما علی‌محمد مختاری گفته بود که طی روزهای اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مجدداً به ستاد مدیریت بحران شهرداری اعلام کرد که بوستان‌ها باید تعطیل شوند و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بوستان‌ها تعطیل است و این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش کلانشهر تهران 2269 بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد که از روز 8 فروردین با نصب پلاکارت‌هایی قرار بود تعطیل شوند اما این تعطیلی فقط چند روز صور ت گرفتو در الباقی روزها در برخی از پارک‌ها شهروندان همچنان در حال تردد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تعطیلی پارک

کدخبر: 560262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟