حبس در انتظار تبلیغ‌کنندگان سایت شرط‌بندی

به گزارش رکنا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتاگفت: طبق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی، قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در باره سطح مجازات درباره تبلیغ در سایت‌های شرط بندی و قمار در فضای مجازی گفت: طبق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی، قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رجبی بیان کرد:در ماده ۷۰۶ قانون مجازات اسلامی آمده است، هرفردی که آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بخرد یا حمل یا نگهداری کند به یک تا سه ماه حبس یا تا ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

او ادامه داد:در ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامی، هرفردی که آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

او افزود:در ماده ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی نیز آمده است، هر فردی که قمارخانه دایر یا مردم را برای قمار به آنجا دعوت کند به ۶ ماه تا دو سال حبس و یا از ۳ میلیون تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت:در ماده ۷۰۹ قانون مجازات اسلامی آمده است، تمام اسباب و نقود متعلق به قمار حسب مورد معدوم یا به عنوان جریمه ضبط می‌شود. اشخاصی که در قمارخانه‌ها یا اماکن معد برای صرف مشروبات الکلی موضوع مواد (۷۰۱) و (۷۰۵) قبول خدمت کنند یا به نحوی از انحاء به دایرکننده این قبیل اماکن کمک کنند؛ معاون محسوب می‌شوند و مجازات مباشر در جرم را دارند، ولی دادگاه می‌تواند نظر به اوضاع و احوال و میزان تاثیر عمل معاون مجازات را تخفیف دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟