درگیری خونین محیط بان با خلافکاران / در سیستان و بلوچستان رخ داد

به گزارش رکنا، وحید پورمردان روز یکشنبه  اظهار داشت: محیط بانان یگان حفاظت اداره‌کل و پاسگاه محیط بانی شهید «صابر الله داد» در جریان گشت و کنترل متوجه حضور ۲ راس بره میش کوهی وحشی غیرمجاز در بین چادرنشینان منطقه شدند.

وی گفت: در جریان حضور محیط بانان در منطقه و درخواست واگذاری ۲ راس بره میش کوهی وحشی که بصورت غیرمجاز توسط مالدارها و چادرنشینان بومی زنده گیری و نگهداری می‌شد با امتناع بومیان از واگذاری بره‌ها، درگیری میان متخلفان و نیروهای یگان حفاظت صورت گرفت که این امر منجر به جراحت محیط بان علی ریگی شورکی از ناحیه سر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: علیرغم اینکه متخلفان بره‌ها را رم داده و پس از زخمی کردن یکی از محیط بانان از ناحیه سر و تهدید و توهین، گریخته و از منطقه متواری شدند، محیط بانان موفق به دستگیری یکی از متخلفان و ضبط یکی از بره‌ها شدند.

وی ضمن تقدیر از مسوولان قضایی و همکاری نیروی انتظامی پاسگاه سفیدابه سیستان و بلوچستان بیان کرد: تحقیقات اولیه از متخلف دستگیر شده اثربخش بوده و متخلفان به زودی شناسایی، دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

پورمردان گفت: فصل بهار هنگام زادآوری وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی مانند قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه ها یا زنده گیری کنند جلوگیری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟