کرونا مانع برگزاری مراسم تشییع حسن انوشه شد

به گزارش رکنا ، دبیرکل بنیاد فردوسی با تسلیت درگذشت استاد حسن انوشه (نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی) عدم حضور او را فقدانی بزرگ برای جامعه علمی و ادبی ایران خواند.

یاسر موحدفر تصریح کرد: جناب آقای دکتر حسن انوشه سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی چند مدتی بود که به علت عارضه سرطان دچار بیماری بود و دقیقا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۲۳ فروردین دار فانی را وداع گفت.

مدیرعامل موسسه فردوسی توسی ادامه داد: طی صحبتی که دقایقی پیش با خانواده ایشان داشتم، از علاقه‌مندان و دوستان و آشنایان استاد انوشه خواهش کردند هم به علت وصیت خود ایشان که با توجه به شرایط و وضعیت پیش آمده راضی به آسیب دیدن مردم نیستند و هم به علت اینکه امکان برگزاری تجمعی برای تسلی‌بخشی به خانواده به صورت حضوری وجود ندارد، در صورت تمایل به ابراز هم‌دردی صرفا به پیام‌های مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اکتفا کنند و از اینکه امکان برپایی مراسم پاسداشت و تشیعی برای ایشان در شرایط کنونی وجود ندارد، پوزش خواستند.

موحدفر تصریح کرد: انتظاری که از نهادهای دولتی می‌رود این است که دانشنامه ادب فارسی که استاد انوشه سالیان سال روی آن کار کردند، منتشر و به‌عنوانی مرجعی علمی در کتابخانه‌ها توزیع شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟