کلاهبرداری اینترنتی به بهانه نذورات نیمه شعبان

به گزارش رکنا ، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: افراد سودجو برای جلب اعتماد قربانیان اقدام به معرفی شماره پیامکی کرده و پس از جلب اعتماد صاحب تلفن همراه طی چند مرحله نیات مجرمانه خود را عملی می‌کنند، این درحالی است که پیامک‌های ارسالی توسط این کلاهبرداران از طریق سیم کارت‌های فاقد هویت و پیامک‌های بدون نام و نشان اینترنتی ارسال می‌شود.

او افزود: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده، نذورات و کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام نمایند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با تشکیل پرونده قضایی تاکنون حساب‌های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند مسدود و شناسایی سایر متهمان نیز در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار دارد.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟