انهدام پهپاد جاسوسی هند

به گزارش رکنا ، رسانه‌های پاکستانی لحظاتی پیش به نقل از روابط عمومی ارتش این کشور (ISPR) گزارش دادند: نیروهای ارتش یک فروند پهپاد جاسوسی هند را به دلیل نقض حریم پاکستان در خط کنترل مرزی (LOC) ، سرنگون کردند.

ارتش پاکستان افزود: پهپاد هندی با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا ۶۰۰ متر داخل خاک این کشور بود.

ارتش پاکستان افزود: این پهپاد هندی در منطقه مرزی سرنگون شد اقدامی که از جانب هند قوانین پایبندی به حریم هوایی کشورها را نقض کرد.

هند و پاکستان همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل کشمیر متهم می‌کنند. این دو کشور سال ۲۰۰۳ توافق آتش بس در مرزهای کشمیر را امضا کردند ولی طرفین تاکنون چندین بار آن را نقض کردند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمامی کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این منطقه تاکید دارد.

ارتش پاکستان دی و بهمن ۹۷ نیز مدعی رهگیری و سرنگونی دو فروند پهپاد هندی شده بود. هند نیز فروردین سال گذشته اعلام کرد که یک پهپاد پاکستانی را در نوار مرزی ساقط کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟