سرنوشت تنها دلفین برج میلاد به کجا رسید؟

به گزارش رکنا ، داود میر شکار مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه طی هفته گذشته شایعاتی مبنی بر مساعد نبودن وضعیت تنها دلفین دلفیناریوم برج میلاد (کاسیا) در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: در هفتم فروردین ماه سال جاری با تیمی از کارشناسان محیط زیست برای بازدید از وضعیت دلفیناریوم برج میلاد به آنجا رفتیم، وضعیت بهداشتی آنجا مساعد و آب شور جدید برای استخر تهیه شده بود.

او درباره وضعیت غذایی کاسیا (تنها دلفین دلفیناریوم برج میلاد) عنوان کرد: برای خوراک این دلفین نیز از بهترین ماهی‌های دریایی استفاده می‌شود و نیز غذای آن در زمان بندی منظمی داده می‌شود.

میرشکار با بیان اینکه دلفین‌ها حیوان اجتماعی هستند، گفت: این قبیل دلفین‌ها چون آموزش دیده هستند، روزانه حداقل یکبار باید نمایش اجرا کنند، در غیر این صورت آسیب جدی می‌بینند.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست افزود: شیوع ویروس کرونا اجازه اجرای نمایش را برای کاسیا نمی‌دهد و از این منظر او آسیب می‌بیند.

او بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده برای اینکه این دلفین آسیب کمتری ببیند به دریای سیاه منتقل شود، اما به دلیل اینکه پرواز‌های هواپیمایی تا اطلاع ثانوی معلق هستند، کار‌های انتقال این دلفین نیز به تأخیر افتاده است.

میرشکار با اشاره به اینکه مجوز‌های انتقال کاسیا به دریای سیاه گرفته شده است، عنوان کرد: قرار است تا کاسیا برای زندگی در دریای آزاد به مدت ۳ ماه در کشور روسیه آموزش رهاسازی ببیند.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: بی قراری این دلفین در زمان فعلی به دلیل تنهایی است، به همین منظور قرار شد تا این گونه بعد از آموزش‌های لازم، به زادگاه خودش (دریای سیاه) منتقل شود.

او در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای شیردریایی موجود در دلفیناریوم برج میلاد گرفته می‌شود؟، گفت: شیر دریایی حساسیت کمتری نسبت به دلفین دارد، تاکنون تصمیمی برای انتقال این گونه گرفته نشده است، اما با توجه به تعطیلی دلفیناریوم برج میلاد، بعد از انتقال کاسیا این شیر دریایی نیز منتقل خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟