مسمومیت برخی از اردبیلی ها با الکل

به گزارش رکنا ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل اعلام‌کرد: از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۶۰ نفر از اهالی این استان به علت مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده و در مراکز درمانی بستری شدند.

محمدرضا رضایی‌بنا گفت: در همین مدت ۲۲ نفر از شهروندان این استان نیز به علت شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به مراجعه متوسط روزانه ۶ نفر به مراکز درمانی استان به علت مسمومیت الکلی بیان‌کرد: هم‌اکنون چهار نفر به علت شدت مسمومیت الکلی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل، کاهش هوشیاری، آسیب جدی کبد و کلیه، کوری و یا آسیب جدی بینایی را از جمله آسیب‌های جسمی ناشی از مسمومیت مصرف الکل صنعتی ذکر کرد.

رضایی‌بنا ادامه‌داد: آسیب جسمی افراد مسموم شده در صورت مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی کمتر است، ولی تاخیر در مراجعه موجب ماندگار شدن آسیب‌های جسمی به خصوص در ناحیه بینایی، کبد و کلیه می‌شود.

او افزود: این روز‌ها در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، برخی از شهروندان، به خیال این که الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است، اقدام به مصرف الکل می‌کنند در حالی که تمامی الکل‌های موجود در بازار فقط برای گندزدایی و ضدعفونی محیط و سطوح تولید شده و مصرف خوراکی آن سمی و کشنده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟