دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فارس

به گزارش رکنا ، رییس پلیس فتا استان فارس با اشاره به دستگیری عامل انتشار مطالب کذب، گفت: برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود .

سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از سازمان های دولتی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه کارکنان این سازمان کرده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ، یک نفر از عاملان انتشار مطالب کذب در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی ماموران پلیس قصد انکار عمل مجرمانه خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستند و غیر قابل ‌انکار به جرم ارتکابی اقرار کرد.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد : برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود به همین جهت با افرادی که امنیت روانی مردم را با چالش روبرو کنند، برخورد قانونی می شود.

وی یادآور شد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟