ثبت بالاترین رقم ابتلا به کرونا در روسیه در یک روز

به گزارش رکنا،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (دوشنبه) گزارش کرد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 954 مورد افزایش یافته و در 80 منطقه فدرال روسیه به رقم 6343 نفر رسیده است. ضمن اینکه 30 مورد از ابتلا به کرونا در کودکان دیده شده است.

بر اساس این اطلاعات، تاکنون 406 نفر بهبود یافته و 47 نفر جان باخته‌اند. بدین ترتیب که طی یک روز گذشته 51 نفر با علائم بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و تعداد کلی افراد بهبود یافته به 406 نفر در طول دوره شیوع ویروس کرونا در روسیه رسیده است. ولی متاسفانه دو بیمار روز گذشته در منطقه مسکو و جمهوری کومی جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب میزان مرگ و میر در کل دوره در روسیه - 47 نفر ثبت شده است.

ضمن اینکه ، حدود 85 از موارد جدید آلودگی در مسکو و در افراد زیر 65 سال مشاهده شده است طی 24 ساعت اخیر، تعداد مبتلایان به کرونا در مسکو 591 نفر افزایش یافته و به 4848 نفر رسیده و سایر موارد عفونت در 48 منطقه از کشور ثبت شده است.

پیش از این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه از آغاز طرح غربالگری گسترده شهروندان ساکن مسکو خبر داده و یادآور شد که دستگاه‌های پیشرفته جدید تست کرونا بسیار دقیق بوده و به تشخیص این بیماری حتی در مراحل اولیه آن و در افراد فاقد علائم خاص کمک می کنند.

اکنون یک میلیون و 272 هزار و 115 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به 69 هزار و 374 نفر افزایش یافته است.

بر اساس جدیدترین آمارها، امروز 337 هزار و 72 نفر در آمریکا- که در صدر کشورهای گرفتار کرونا قرار دارد- به بیماری کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان نیز به 9 هزار و 619 رسیده است.

چین از ثبت 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که تنها یک مورد آن مربوط به داخل چین است و بقیه از خارج از این کشور وارد شده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟