دستگیری کلاهبردار فروش تلگرامی در اصفهان

به گزارش رکنا ، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجه توسط فردی ناشناس به حساب وی و سپس برداشت از حساب وی و مسدودی حساب با شکایت مالباخته رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان کرد: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل اقدام به خرید کارت شارژ با تخفیف ویژه از فروشگاهی تلگرامی کرده که با هدایت وی به درگاه جعلی پرداخت، کلیه اطلاعات کارت بانکی سرقت و حساب وی به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پلیس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندین حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است و با اقداماتی تخصصی متهم اصلی را شناسایی کردند.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بعلت بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، بنابراین شهروندان در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر به هر عنوان کارت، شماره حساب خود را دراختیار دیگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوء استفاده رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟