انتقال یوزهای پردیسان به سمنان/ آیا فاجعه دیگری رخ می‌دهد؟

به گزارش رکنا،  حدود دو سال قبل بود که مسؤولان سازمان محیط زیست کشور با انتقال عجولانه و غیرفنی تعداد گوره خر به زیستگاه جدیدشان باعث قربانی شدن آنها شدند.

در آن فاجعه گوره خرها قرار بود زنده گیری شده و سپس به زیستگاه جدیدشان منتقل شوند اما در این میان با اشتباهات فاحشی که از سوی مجریان طرح انجام گرفت گروه خرها تلف شدند.

حالا در اقدامی عجولانه و جدید انتقال دلبر، ایران و کوشکی سه یوزی که در شرایط اسارت در پارک پردیسان به منظور جفتگیری و انجام پروژه های تحقیقاتی نگه داری می شدند، بدون هیچ اطلاع رسانی و اعلام قبلی رسانه ای از سوی سازمان محیط زیست برای اجرای پروژه نگه داری در شرایط نیمه اسارت آغاز شده است.

گفته می‌شود برای بیهوش سازی یوزهای پردیسان دارویی به نام متومدین به میزان ۵ سی سی برای بیهوش سازی یوزهای پردیسان استفاده شده که به گفته برخی کارشناسان به دلیل بی تجربگی اکیب زنده گیری، این دارو پس از بارها شلیک به ماده یوز (دلبر) برخورد نکرده است.

ایمان معماریان دامپزشکی حیات وحش هم با اظهار نگرانی از دنبال کردن این پروژه به روش غیر علمی گفته است با این دوز دارو در نظر گرفته شده، در صورت اصابت دارت به دلبر یوز ماده، بدون تردید این یوز پلنگ ارزشمند به حالت کما می‌رفته و دچار ایست قلبی و تنفسی در نهایت مرگ آن می شده است.

این گروه بر خلاف وجود پروتکل های مربوط به یوزپلنگ های موجود در اسارت، همچنان در حال تلاش برای زندگیری به بهانه معاینات دوره‌ای به وسیله قفس های غیر استاندارد و به احتمال زیاد انتقال یوزها به استان سمنان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟