سرقت موتورسیکلت به بهانه تست کردن / در ولنجک تهران رخ داد

به گزارش رکنا ، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : این سارق به بهانه خرید و تست وسیله در یک آن اقدام به سرقت موتورسیکلت مالباخته می کرد، بازداشت شد.

سرهنگ کارآگاه " داود فرد " در تشریح خبر گفت: در مورخه هفدهم اسفند ماه سال گذشته طی تماس مرد جوانی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 از بسرقت رفتن موتورسیکلت پالس خود توسط فرد ناشناسی به کلانتری 163 ولنجک اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع سرقت موتورسیکلت تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره هفتم قرار گرفت.

شاکی با حضور در اداره هفتم اظهار داشت: بدلیل مشکلات مالی که داشتم چندروز قبل اقدام به درج آگهی فروش موتورسیکلت در سایت دیوار کردم که شخص ناشناسی تماس گرفت و گفت قصد خرید دارد و من هم آدرس منزل را به وی دادم و پس از مراجعه خود را یکی از مأموران ارگانهای دولتی معرفی و با جلب اعتماد بنده و به بهانه تست موتورسیکلت آن را سرقت و متواری گردید.

فرد در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم شدند و در بررسی های اولیه و با پایش تصاویر دوربین های مداربسته محل سکونت مالباخته چهره سارق که یک جوان حدوداً 25 ساله بود بدست آمد.

کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت سارق بنام " کامران " شدند که در بررسی سوابق کیفری وی، دارای یک فقره سابقه سرقت تحت عنوان مأمور از اتباع خارجی در سال های اخیر بوده است.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: شاکی با رویت عکس کامران ،او را بعنوان سارق موتورسیکلت خود شناسایی کرد و با انعکاس اطلاعات بدست آمده با بازپرس پرونده دستور دستگیری کامران صادر شد که در مورخه دوازدهم فروردین ماه سال جاری سارق در مخفیگاه اش در محدوده خیابان اسکندری دستگیر و به اداره هفتم منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از سارق ضمن قبولی سرقت از شاکی اظهار داشت: موتورسیکلت را پس از سرقت به شخصی در میدان گمرک به قیمت پایینتر از عرف بازار فروختم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی کردم.

کارآگاهان بدنبال اظهارات سارق جوان دستگیری مالخر را در دستورکار خود قرار دادند که پس از انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه مالخر در محدوده خیابان گمرک شناسایی و طی یک عملیات پلیسی وی دستگیر و در بازرسی از محل موتورسیکلت مسروقه متعلق به مالباخته کشف و به اداره هفتم منتقل شد.

سرهنگ فرد با بیان این مطلب که مالخر در تحقیقات پلیسی به جرم خود معترف شده و اظهار داشت: مالخر قصد اوراق نمودن موتورسلکت را داشته و اقدام به موقع کارآگاهان اداره هفتم مانع از این امر شد.

سرهنگ کارآگاه "داود فرد" در پایان گفت: با توجه به دستگیری سارق و مالخر و اعتراف صریح به جرم خود ، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند و موتورسیکلت مکشوفه نیز به مالباخته تحویل گردید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟