مسمومیت خوزستانی ها با الکل

به گزارش رکنا ، حسین کاملی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۱ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰۶ نفر با این روش مسموم شده که متاسفانه ۷۱ نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسمومیت‌ها به دلیل ناآگاهی و نبود آشنایی با عوارض سوء مصرف الکل بود تصریح کرد: مسمومیت عمده این افراد با الکل متانول بوده که مهمترین عارضه مصرف آن، از دست دادن بینایی و افزایش اسیدوز خون است.

کاملی بیان داشت: راه درمان مسمومیت الکلی تعجیل در رساندن شخص مسموم به بیمارستان و اقدام برای دیالیز است چراکه عوارض سوء مصرف الکل تقلبی یک یا ۲ ساعت پس از مصرف رخ می‌دهد که این مساله باعث بروز سرگیجه، مشکلات حاد تنفسی، عارضه بینایی، تشنج و در نهایت منجر به مرگ خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود به هشدار‌های مسوولان بهداشت و درمان توجه کرده و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟