قاچاقچیان سیستان و بلوچستان پس از 12 ساعت زمین‌گیر شدند

به گزارش رکنا ، سردار محمد قنبری در تشریح عملیات پلیس برای انهدام باند سازمان‌یافته قاچاق موادمخدر اظهار کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با کار گسترده اطلاعاتی به سرنخهایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط یک باند حرفه‌ای و سازمان‌یافته یافته قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان "خاش" دست یافتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: تیمهای عملیات ویژه پلیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان خاش پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، شب گذشته اعضای این باند مسلحانه را که به صورت کاروانی با پنج دستگاه خودرو در حال جابه‌جایی محوله سنگین مواد مخدر در محور "خاش ـ زاهدان" بودند، شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: پس از ساعتی کنترل نامحسوس، سرانجام با قرار گرفتن اعضای این باند قاچاق در منطقه کمین، عوامل انتظامی با علائم هشداردهنده به آنها دستور ایست دادند که سوداگران مرگ بدون توجه به اخطارهای پلیس به سمت عوامل انتظامی تیراندازی کرده و با سرعت سرسام آوری تغییر مسیر دادند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این عملیات 12 ساعته که با پشتیبانی چند تیم از مأموران انتظامی شهرستان خاش، یگان تکاوری و تیمهای عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر انجام شد، سرانجام با آتش پر حجم پلیس، سه نفر از اعضای این باند زمین‌گیر شده و مابقی با استفاده از تاریکی هوا و عوارض زمین ناشی از بارندگی اخیر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

قنبری با اشاره به توقیف پنج دستگاه خودرو در این عملیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات تکاوران پلیس در پاکسازی از منطقه درگیری سه تن و 250 کیلوگرم مواد مخدر شامل دو تن و 700 کیلوگرم تریاک، 100 کیلوگرم مرفین و 450 کیلوگرم شیشه ،دو قبضه سلاح کلاشنیکف، دو عدد سینه خشاب و 9 تیغه خشاب کلاشنیکف حاوی 220 تیر جنگی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای متواری این باند قاچاق، گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون در این 12 روز در مجموع کارکنان انتظامی استان سیستان و بلوچستان در چند عملیات مقتدرانه که اکثر آنها با درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ همراه بوده در مجموع هفت تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کردند.

وی متذکر شد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که پلیس با اشراف کامل و رصد مستمر گلوگاه‌های مرزی، تمام تلاش خود را برای جلوگیری قاچاق موادمخدر به عنوان بلای خانمان‌سوز به کار می‌گیرد و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟